مهمترین تفاوت پردازنده های i7، i5، i3 و Core i9 اینتل چیست؟
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 110
:: بازدید ماه : 109
:: بازدید سال : 378
:: بازدید کلی : 1280
مهمترین تفاوت پردازنده های i7، i5، i3 و Core i9 اینتل چیست؟

در این مقاله می خواهیم تفاوت پردازنده های نسل هشتم i3، i5 و i7 اینتل را توضیح دهیم و توضیح دهیم که کدام یک برای شما مناسب است. اگر نمی دانید کدام یک از پردازنده های Core i3، i5 یا i7 یا حتی i9 برای ارتقاء بعدی یا رایانه جدید شما مناسب است، با ما همراه باشید تا با توضیح تفاوت ها به شما در انتخاب صحیح و بهتر برای سیستم خود کمک کنیم. شما دارید. در ادامه با وبلاگ من و تو همراه باشید.

پردازنده اینتل

اساساً، اگر فقط می‌خواهید تمام کارهای عادی را که مردم با رایانه‌هایشان انجام می‌دهند (مانند چک کردن ایمیل، مرور وب، تماشای فیلم، ویرایش و اشتراک‌گذاری عکس‌ها، استفاده از آفیس) انجام دهید، یک پردازنده دو هسته‌ای برای شما مناسب است. کاملا مناسب است. اگر با مطالعه این مقاله تصمیم به خرید لپ تاپ ارزان قیمت گرفته اید، به خاطر داشته باشید که یکی از اجزایی که بر عملکرد لپ تاپ شما تاثیر می گذارد حافظه دستگاه شماست. واقعا ارزشش را دارد که یک سیستم i5 را فدای سیستم i3 با فضای ذخیره سازی SSD کنید، حتی با همان قیمت.

چند هسته نیاز دارم؟

اگر فقط لپ تاپ یا کامپیوترهایی با پردازنده های تک هسته ای دیده اید، به هر قیمتی این کار را متوقف کنید. هسته های بیشتر به معنای عملکرد بیشتر است، به علاوه توانایی اجرای چندین برنامه به طور همزمان. برخی از نرم افزارها برای اجرای همزمان به پردازنده های چند هسته ای نیاز دارند، با این حال، حتی اگر فقط یک برنامه را اجرا کنید، عملکرد اجرای آن در یک پردازنده چند اتمی بسیار بهتر از یک پردازنده تک اتمی است.

تکنولوژی Hyper-Threading

فقط به تعداد هسته ها نگاه نکنید. پردازنده‌های اینتل اغلب از Hyper-threading پشتیبانی می‌کنند، که به طور موثر اجازه می‌دهد تا دو برابر تعداد «رشته‌ها» مدیریت شوند، که تقریباً معادل دو برابر تعداد هسته‌ها است.

یک رشته در اصطلاح محاسباتی، دنباله ای از دستورالعمل های برنامه ریزی شده است که پردازنده باید آنها را پردازش کند. اگر یک پردازنده یک هسته داشته باشد، می تواند در هر زمان تنها یک رشته را پردازش کند، بنابراین فقط می تواند یک کار را انجام دهد. این موضوع در واقع بسیار پیچیده تر از این کلمات است، اما هدف ما این است که آن را برای شما ساده و قابل درک کنیم.

تکنولوژی Turbo Boost

Turbo Boost برند بازاریابی اینتل برای این فناوری است که به یک پردازنده اجازه می دهد تا هر زمان که نیاز باشد سرعت پردازش هسته خود را افزایش دهد. حداکثر مقداری که Turbo Boost می تواند عملکرد را افزایش دهد به تعداد هسته های فعال، مصرف فعلی تخمینی، مصرف برق تخمینی و دمای پردازنده بستگی دارد.

پردازنده های Core i3 فاقد Turbo Boost هستند. اما i5 و i7 این ویژگی را دارند که به این معنی است که تراشه های Core i3 بسیار سریع هستند. اگر یک مدل پردازنده با K خاتمه یابد، به این معنی است که قفل آن باز است و می توان آن را ""اورلاک کرد". این بدان معناست که شما می توانید CPU را سریعتر از سرعت پایه برای عملکرد بهتر اجرا کنید. برای عملکرد مشابه، یک پردازنده دو هسته ای عملکرد خواهد داشت. سریعتر از یک پردازنده چهار هسته ای

پردازنده core i9 چیست؟

تفاوت i9 با i5 در چیست؟ محدوده فعلی پردازنده های نسل نهم اینتل شامل سیستم هایی می شود که چندین پردازنده مختلف برای هر دسته i3، i5 و i7 با نام رمز "Whiskey Lake" دارند.

قدرتمندترین پردازنده نسل نهم 9900k است که بیشترین مصرف کننده را دارد. این پردازنده دارای 8 هسته، 16 رشته، فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز با حداکثر فرکانس توربو 5.0 گیگاهرتز و 16 مگابایت حافظه smartCache است. پردازنده ای با کمترین قدرت، i3-9350KF است که دارای 4 هسته / 4 رشته، فرکانس پایه 4.0 گیگاهرتز و قابل ارتقا به 4.60 گیگاهرتز و 8 مگابایت حافظه کش است.

یک سری پردازنده های بسیار قدرتمند وجود دارد که بر روی قدرت پردازش تمرکز دارند که اینتل Core i9 است. نسل نهم اینتل و پردازنده های سری i9 در مقایسه با نسل های قبلی بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و با بالاترین سطح رضایت مصرف کنندگان مواجه شدند.

اما این پردازنده ها بسیار گران هستند و قدرت بیشتری نسبت به نیاز یک فرد معمولی ارائه می دهند و دیگر در رقابت مستقیم با سری پردازنده های Threadripper AMD نیستند و این یک تغییر چشمگیر و جالب در بازار است.

گرافیک اینتل چیست؟

بسیاری از پردازنده های اینتل دارای یک GPU هستند که به عنوان یک تراشه در پردازنده تعبیه شده است. این نوع گرافیک ها به اندازه کافی برای کارهای روزمره خوب هستند، اما اگر قصد دارید هر بازی را که می خواهید نصب کنید یا ویرایش ویدیو انجام دهید، برای انجام این کارها به یک کارت گرافیک مجزا نیاز دارید.

کدامیک بهتر است ؟ i3، i5 یا core i7؟

در این مرحله ممکن است گیج شوید! باید بگوییم که نمی توان تنها با مشاهده مشخصات پردازنده تصمیم گرفت که سیستم مورد نظر برای خود مناسب و سریع است.

به همین دلیل است که باید عملکرد کل سیستم را برای هر لپ تاپ و کامپیوتر بررسی کنید. علاوه بر پردازنده، مواردی مانند حافظه رم، هارد دیسک و کارت گرافیک تاثیر بسزایی در تعیین سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ شما دارند. بنابراین، قبل از خرید یک بررسی جامع از یک محصول بسیار مهم است. برای خرید لپ تاپ)

علاوه بر عملکرد، عوامل دیگری مانند مصرف باتری یک پردازنده نیز وجود دارد. پردازنده‌های جدیدتر معمولاً کارآمدتر هستند، که مسئله مهمی در لپ‌تاپ‌ها است. برای عملکرد یکسان، عمر باتری بیشتری دریافت می کنید، یا با عمر باتری یکسان، عملکرد بیشتری دریافت می کنید.

اما برای پاسخ به این سوال، Core i5 بهترین عملکرد را نسبت به Core i3 ارائه می دهد، اما Core i3 در بالاترین محدوده سرعت عملکرد مشابهی در مقایسه با Core i5 در پایین ترین محدوده دارد.

به طور مشابه، اگر قصد دارید نرم افزار طراحی یا برنامه های کدنویسی را اجرا کنید، ممکن است Core i7 را بخواهید. اما این پردازنده برای اکثر مردم بیش از حد است.

اگر به دنبال لپ‌تاپ‌هایی با بهترین عمر باتری هستید، به دنبال پردازنده‌ای باشید که شماره مدل آن به U یا Y ختم می‌شود. این مدل‌ها کمترین باتری و انرژی را مصرف می‌کنند، اما عملکرد کمتری نیز دارند.

در نهایت، AMD را فراموش نکنید. طیف جدیدی از پردازنده های Ryzen برای رایانه های شخصی در بازار وجود دارد که ارزش بسیار خوبی دارند و همچنین باید توجه داشت که تراشه های Ryzen 5 از Core i5 اینتل بهتر هستند.

 

منبع: lenovo


تعداد بازدید از این مطلب: 114
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید